<<<< אווטאר >>>>
מהי סדנת אווטאר????
אווטאר היא סדנת הדגל של שיטת לימוד ילדי הפלא. זוהי סדנה אינטראקטיבית בה הילדים נכנסים להרפתקה דמיונית במהלכה הם פוגשים יצורים מופלאים ועליהם מוטלת המשימה להציל את העולם. במהלך ההרפתקה הילדים מתמודדים עם אתגרים שונים, עושים ניסויים, לומדים קסמים ומתנסים בשלל חוויות אישיות וקבוצתיות. הילדים נחשפים ולומדים להתמודד עם תכנים אישיים וחברתיים כגון: קבלה וביטחון עצמי, יחסים חברתיים, עבודת צוות, כבוד הדדי, לקיחת אחריות וקבלת החלטות.
התנהלות השיעורים
• • • • •
כל ילד יוצר לעצמו דמות דמיונית אשר משתנה ומתפתחת במהלך השנה. לדמות זו יש סיפור חיים ומכלול תכונות. תפקידו של המדריך הוא לספר את סיפור ההרפתקה ולשחק את הדמויות אשר הילדים פוגשים במהלכה.
כל שיעור מוקדש לסיפור והרפתקה שונה. הסיפור כתוב מראש בקווים כללים ומוטמעים בו התכנים והערכים אשר ברצוננו להעביר בשיעור נתון. יש להדגיש שהסיפור הוא גמיש ואינטראקטיבי ולכן האירועים הספציפיים אשר מתרחשים במהלך השיעור אינם קבועים מראש. בהתאם לבחירות הילדים העלילה לוקחת כיוונים שונים ובכל פעם נרקם קו עלילה שונה, אך המסרים והערכים המועברים קבועים מראש.
מחשבה רבה מושקעת בבניית כל שיעור כדי שיהיה מעניין, דינמי, יצירתי ומחנך לערכים מחד, ומאידך מהנה, מרתק וכיפי.
אנו שואפים לכך שהתכנים הערכיים וכן הכלים האישיים והחברתיים אשר ילמדו יוטמעו בתודעה של הילדים ויהוו גורם מחנך ומעצב עבורם.
כיצד
התכנית תורמת
להתפחות
הילד?
במהלך השנה המדריך יוצר סיטואציות שונות ומגוונות בהן על הילד להתמודד עם סוגיות אישיות הרלוונטיות אליו באופן אישי. למשל; ילד בישן בעל דימוי עצמי נמוך, יקבל במהלך ההרפתקה משימות בהן יהיה עליו להנהיג את הקבוצה. מכוון שהמדריך שולט ומכוון את ההתפתחות ההרפתקה ותוצאותיה, הוא יכול לאפשר לו לקחת תפקיד מנהיגותי לחוות חוויה מעצימה אשר תעזור לו להתמודד עם הקשיים האישיים שלו.
אמצעי נוסף אותו אנחנו משלבים במשחק הוא חווית חוסר הצלחה או כישלון. חווית הכישלון מאפשרת לילדים ללמוד איך להתמודד עם אכזבה וחוסר הצלחה וע"י כך להפוך את הכישלון לשיעור בונה ומחזק. במהלך המשחק המדריך עושה הקבלות בין ההתרחשויות בעולם המשחק לאלה בעולם האמיתי. כלומר המדריך מעודד את הילדים להקיש מהשיעורים אשר נלמדים בעולם המדומה על התנהלותם בחיים האמיתיים.
המדריכים המנחים את החוגים עוברים הכשרה בשיטת "ילדי הפלא". הם נבחרים בקפידה עפ"י יכולותיהם האישיות, האוריינטציה החינוכית והכשרתם האקדמאית.
הכירו את המדריכים
• • • • •

גל חריטן
בוגר שנת שירות ומדריך בקבוצות ביטוי לילדים, מדריך אווטאר במשרה מלאה ואח ל6 אחים קטנים בגילאי 4 – 16. מגיע לעבודה יום יום עם השליחות לתת לילדים את המתנה שהיא לדעת כמה מתנות יש להם להעניק לסביבה ולעצמם.

שלו כהן
זמר ומוזיקאי פעיל, מביא ללימודי האווטאר טאץ' יחודי של מוזיקה ותיאטרליות. מאמין בסובלנות והקשבה כדי שכל ילד יוכל לזרוח ולהראות את הטוב, היצירתיות והצחוק שבו.

אסי סוויסה
בוגר תואר ראשון באמנות והוראה, במדרשה לאמנות בית ברל. מורה פרטי לאמנות, אמן פעיל אשר משתתף בתערוכות ברחבי הארץ. זוכה פרס "קיר אמן" בציור.

יואב שריג
עוסק בחינוך פורמלי ובלתי פורמלי ב5 שנים האחרונות, ומאמן ספורט לילדים ונוער.
בתור ילד תמיד חיפשתי מודלים לחיקוי. אנשים שמתהלכים בעולם באהבה, בביטחון, בשלווה ובשמחה.
המטרה שלי היא לחזק את הביטחון העצמי של הילדים, לגרום להם להכיר את עצמם יותר ולהיות מודעים לחוזקות שלהם.

נוי מקדסי
למדתי תואר ראשון בפסיכולוגיה וחינוך, לימודי תעודה בנוירו-פסיכותרפיה והמשכתי לתואר שני בטיפול בתנועה.
אני מעודדת חופש, תנועה וחקירה פנימית. אני שואפת לפתח בילדים ניצוץ – כזה שהעיניים נפקחות לרווחה, כזה שמעורר שאלות, מרחיב את העולם הפנימי ומעניק ביטחון וחוסן. בקורס נחקור ונכיר את חלקי הגוף והנפש ונלמד תכנים מתחום הפסיכולוגיה והמוח, כל זאת בצורה חווייתית, משחקית ומותאמת.

אגם אברהם
שחקנית וזמרת ביורם לווינשטיין.
מחוברת מאוד לתיאטרון ולכל עולם אומנויות הבמה, ומתוך המתנות המדהימות והייחודיות שקיבלתי, הייתי רוצה לחלוק אותן עם העולם.
לכל אחד ואחת מגיע במה. שיראו אותם, במה להיות מי שהם, לנסות להביא איכויות שונות בתוכינו ובעיקר להנות ולהתגבש יחד.

טליה גנאור
מדריכת אווטאר וותיקה. בהדרכות חשוב לי לייצר עבור הילדים חוויה מעצימה שנותנת להם מקום לביטוי אישי תוך דגש על פיתוח עולם הדמיון בשילוב כלי עזר משחקיים כגון קוביות, בובות דמות וכלי נגינה.
בניסיון הרב שלי בהדרכות אני מצליחה לשלב בשיעורים שלי מינון מאוזן של למידה חוויתית שמייצרת אצל הילדים תחושה של הנאה וסקרנות לצד יכולת להתגבר על בעיות והעצמה.