אקולוגיה וקיימות

העשרה

נתנסה בשלל עבודות חקלאיות לאורך השנה: נזרע, נשתול, נשקה, נעשב, נתבונן, נקטוף, נלקט, נעבד, ניצור ונבנה, נשחק ונהנה. נלמד להקים גינות ירק משלב ראשוני (טיוח הקרקע) ועד שלב השתילה. נלמד את הילדים מהי התמדה ומהם פירותיה ע"י טיפוח מתמיד של גינה זו. זאת ע"י פיתוח יכולות של עבודת צוות, מנהיגות והגנה, ותקשורת מחוברת טבע.

רותם לוי

בוגרת תיכון הנדסאים בהרצליה, חיל חינוך ומכון ערבה ללימודי סביבה שנותיי. כחניכה ומדריכה בצופים עיצבו את התפיסה החינוכית שלי וכיום אני מדריכת טיולים וחקלאות במערכת החינוך. אחת המטרות המרכזיות שלי היא למצוא את הדרך לצמצם פסולת ולשמור על השטחים הפתוחים נקיים.

ים אורן

אני מאמינה שחינוך לא מסתכם בהעברת ידע ממני והלאה, אלא בהבערת ניצוץ של חקר וסקרנות עמוק בתוך התלמידות/ים, כזה שיניע למידה וגילוי. אני מאמינה בחינוך בגובה העיניים, ברגישות לצרכיהן/ם וביכולת להצית מחדש את יצר הלמידה והחקרנות. אחרי שנים בתור תלמידה במערכת, החלטתי לחזור אליה ולהיות עבור התלמידים, הדמות החינוכית שאני בעצמי הייתי צריכה בעברי. בתור נערה, התנדבתי והדרכתי ב'צופים', בתקופת הצבא עברתי הכשרה ארוכה שבסופה השתבצתי לשרת כמורה חיילת בפנימייה של נוער בסיכון, ובזמן הקורונה עבדתי בתור מורה מחליפה בבית ספר יסודי בצור משה.

ינאי בן צבי

אני אמריקאי וישראלי, בן 21, מאבן יהודה.
בזמן החופשי שלי אני אוהב לנגן ולהקשיב למוזיקה, לטייל בטבע, לבשל, וללמוד על חקלאות.
עבדתי בחוות חקלאיות ברחבי העולם ורכשתי ניסיון רב בתחום החקלאות והאקולוגיה, הקורס שאעביר הוא על אקולוגיה: היחסים בטבע, בין צמחים, עצים, חיות, וחרקים, ההתנהגיות, תקשורת, ואבולוציה של יצורים אלה, ואפילו היחס שלנו לטבע ממבט של קיימות- כיצד נוכל להגן על הטבע ולשמור עליו.

דילוג לתוכן