מציעים מעל 50 תוכניות
בשלל תחומי עניין, העשרה ולמידה

העשרה

אווטאר

סדנאותקורסים לבתי ספר

זוהי פעילות הדגל של ילדי הפלא. שיעור אינטראקטיבי בו הילדים נכנסים להרפתקה דמיונית במהלכה הם פוגשים יצורים מופלאים כאשר עליהם מוטלת המשימה להציל את העולם.
הילדים פותרים אתגרים, עושים ניסויים, לומדים קסמים ועושים כל מה שכיף לילדים לעשות. במהלך המשחק הילד נחשף ומתמודד עם תכנים אישיים וחברתיים כגון: קבלה עצמית וביטחון עצמי, יחסים חברתיים, עבודת צוות וכבוד הדדי, לקיחת אחריות וקבלת החלטות.

גל חריטן

בוגר שנת שירות ומדריך בקבוצות ביטוי לילדים, מדריך אווטאר במשרה מלאה ואח ל6 אחים קטנים בגילאי 4 – 16. מגיע לעבודה יום יום עם השליחות לתת לילדים את המתנה שהיא לדעת כמה מתנות יש להם להעניק לסביבה ולעצמם.

שלו כהן

זמר ומוזיקאי פעיל, מביא ללימודי האווטאר טאץ' יחודי של מוזיקה ותיאטרליות. מאמין בסובלנות והקשבה כדי שכל ילד יוכל לזרוח ולהראות את הטוב, היצירתיות והצחוק שבו.

אסי סוויסה

בוגר תואר ראשון באמנות והוראה, במדרשה לאמנות בית ברל. מורה פרטי לאמנות, אמן פעיל אשר משתתף בתערוכות ברחבי הארץ. זוכה פרס "קיר אמן" בציור.

יצירה

אומנות

סדנאותקורסים לבתי ספר

בתכנית ללימודי אומנות בהשראת הטבע נשתמש בעולמות הדמיון והטבע ככלי לחיבור לעצמי ולכוחות שלי, והשראה ליצירה – מה זה טבע? איך אני מרגיש כשאני בטבע? מה אני אוהב/לא אוהב בטבע? נרכב על גבי הדמיון למקומות האהובים עלינו בטבע, נחוש אותם ונביא אותם לדף ולציור נתבונן על הטבע כמראה – אם הייתי תנועה בטבע – איזו תנועה הייתי? (גולם, פרפר, נחל, ים, עץ, זריחה, ירח מלא, פריחה…) ונצא עם ציורים ותובנות לגבי עצמנו והטבע שבתוכנו.

מיטל בראייר

בוגרת תיכון לאמנויות ע״ש צ׳ארלס סמית׳ בירושלים במגמת אמנות פלסטית.
בוגרת סדנת אמן עם האמנית סיגל צברי בבית הספר לציור ע״ש ישראל הירשברג.
למדה במסלול לעיצוב גרפי במכללת תלתן
בוגרת קורסי בסיס פרמקלצ׳ר עם טליה שניידר ואסף צ׳רטקוף, סיימה קורס גינון בר קיימא בגן הבוטני בירושלים, סדנת מבוא של שומרי הגן ועוד..

הציגה בגלריות שונות כגון גלריה מנשר, חנינא, מוזיאון עוקאשי בעכו ובגראד פיאלה בפריז.

כיום מעצבת גרפית עצמאית, זמרת יוצרת ומורה לציור ואמנות לילדים ומבוגרים במתנסים וצהרונים, סדנאות גיבוש ועוד..

שני שמש

אומנית ובעלת שיעורי אומנות לכל הגילאים. המטרה שלי בשיעורי האומנות זה לתת ערך מוסף מעבר למה שיוצרים. הערך המוסף הזה מתבטא בכלים שאותם אני נותנת בשיעור- פיתוח הדמיון, הביטוי היצירתי הריגשי וקבלת השלם למרות שלא נראה ״מושלם״ כאשר טכניקה היא לא הדגש.

פעילות-גופנית

אומנות לחימה

סדנאותקורסים לבתי ספר

קרב מגע היא שיטת לחימה ישראלית שמטרתה היא הגנה עצמית מפני מצבים של אלימות ברחוב. אנו מנצלים את נקודות התורפה של היריב ובכך מתגברים עליו. בנוסף לכך שיטת הקרב מגע מעניקה למתאמנים ביטחון עצמי רב, את תחושת הכבוד ההדדי דרך האימונים ומלמדת כיצד ומתי לפעול בכוח ובידע שאנו רוכשים אל מול האיום שמולנו לצורך הגנה עצמית בלבד.

יצחק שמיר

נולד וגדל בברזיל, חי בישראל מאז 2018. בברזיל גדל בסביבת אומנויות הלחימה, החל את אימוניו בדוג'ו שוטוקאן קראטה מסורתי. הוא התחיל להתאמן ב-submission grappling בשנת 2007 במהלך הצמיחה הגדולה של MMA ובשנת 2014 החל ללמד MMA יחד עם קראטה, התשוקה העיקרית שלו.
סנסאי אייזק שמיר מוסמך מאקדמיית וינגייט, מחזיק בחגורת שחורה, דן 3 ומייצג בית ספר לקראטה שלו בשם Kaizen Academy במרכז רעננה. הוא גם חבר בנבחרת ישראל ובעל ניסיון כספורטאי בינלאומי.
קראטה היא אומנות לחימה המקיפה את כל ההיבטים של אומנות לחימה שלמה – הגנות, אגרופים, בעיטות, הפלות וכו'.
במקרה שלנו, האימון הוא בצורה הוליסטית ומהנה, כלי לשיפור עצמי. באמצעות תרגול התלמידים לומדים על ערכים, כבוד, משמעת וסדר.

יצירה

איור וגיבורי על

סדנאותקורסים לבתי ספר

האקדמיה לגיבורים משלבת מערך שיעורי איור, והיכרות מעמיקה עם גיבורי העל הגדולים של מארוול קומיקס.
סיפורי המקור שנכתבו בקומיקס לפני יותר מיובל הפכו למקור השראה למאיירים בכל העולם, ומדיום הקומיקס קיבל תואר של כבוד בזירת האומנות האורבנית. השיעורים ישלבו תרגילי איור הכוללים העברת מסר\רעיון כתוב דרך ציור עם טכניקטקות לציור גיבורי העל האהובים עליהם.

טל אמר

כילד, הייתי מצפה בכליון עיניים לתוכניות האנימציה של גיבורי מארוול בערוץ הילדים ומאז שאני זוכר את עצמי אני מנסה לצייר אותם. עברו כמעט 20 שנה מאז, וגיבורי ילדותי מעולם לא היו יותר רלוונטיים ומשמעותיים לילדי ישראל. אני מקווה להיות להם לעזר במסע שלהם לנפלאות הקומיקס

העשרה

אקולוגיה וקיימות

סדנאותקורסים לבתי ספר

נתנסה בשלל עבודות חקלאיות לאורך השנה: נזרע, נשתול, נשקה, נעשב, נתבונן, נקטוף, נלקט, נעבד, ניצור ונבנה, נשחק ונהנה. נלמד להקים גינות ירק משלב ראשוני (טיוח הקרקע) ועד שלב השתילה. נלמד את הילדים מהי התמדה ומהם פירותיה ע"י טיפוח מתמיד של גינה זו. זאת ע"י פיתוח יכולות של עבודת צוות, מנהיגות והגנה, ותקשורת מחוברת טבע.

רותם לוי

בוגרת תיכון הנדסאים בהרצליה, חיל חינוך ומכון ערבה ללימודי סביבה שנותיי. כחניכה ומדריכה בצופים עיצבו את התפיסה החינוכית שלי וכיום אני מדריכת טיולים וחקלאות במערכת החינוך. אחת המטרות המרכזיות שלי היא למצוא את הדרך לצמצם פסולת ולשמור על השטחים הפתוחים נקיים.

ים אורן

אני מאמינה שחינוך לא מסתכם בהעברת ידע ממני והלאה, אלא בהבערת ניצוץ של חקר וסקרנות עמוק בתוך התלמידות/ים, כזה שיניע למידה וגילוי. אני מאמינה בחינוך בגובה העיניים, ברגישות לצרכיהן/ם וביכולת להצית מחדש את יצר הלמידה והחקרנות. אחרי שנים בתור תלמידה במערכת, החלטתי לחזור אליה ולהיות עבור התלמידים, הדמות החינוכית שאני בעצמי הייתי צריכה בעברי. בתור נערה, התנדבתי והדרכתי ב'צופים', בתקופת הצבא עברתי הכשרה ארוכה שבסופה השתבצתי לשרת כמורה חיילת בפנימייה של נוער בסיכון, ובזמן הקורונה עבדתי בתור מורה מחליפה בבית ספר יסודי בצור משה.

ינאי בן צבי

אני אמריקאי וישראלי, בן 21, מאבן יהודה.
בזמן החופשי שלי אני אוהב לנגן ולהקשיב למוזיקה, לטייל בטבע, לבשל, וללמוד על חקלאות.
עבדתי בחוות חקלאיות ברחבי העולם ורכשתי ניסיון רב בתחום החקלאות והאקולוגיה, הקורס שאעביר הוא על אקולוגיה: היחסים בטבע, בין צמחים, עצים, חיות, וחרקים, ההתנהגיות, תקשורת, ואבולוציה של יצורים אלה, ואפילו היחס שלנו לטבע ממבט של קיימות- כיצד נוכל להגן על הטבע ולשמור עליו.

מיוחדים

אקופלסטי

סדנאותקורסים לבתי ספר

אקו-פלסטי הוא שיעור אקולוגיה לימודי-חוויתי. בשיעור נלמד נושאים אקולוגים, התלמידות והתלמידים יפתחו מודעות ואכפתיות לסביבה – דרך ביטוי עצמי בפיסול, משחק אינטרקטיבי ויצירה. השיעור מאפשר לתלמידים להכיר ולחוות נושאים חשובים ואת המתרחש בעולם בו אנו חיים. השיעור מאפשר לתלמידים לפתח הכרה ורצון לשמור על הסביבה שלנו למעננו ולמען אחרים, פיתוח קבלה והכלה לסביבה ולזולת, פיתוח חשיבה יצירתית וחשיבה מחוץ לקופסא. השילוב בין למידה ויצירה מאפשר לתלמידים להנות ללמוד ולחוות. בין הנושאים שנלמד, בנייה בבוץ, סכנת הכחדה, חשיבותם של החרקים, מאזן אקולוגי, אזורים שונים בכדור בארץ, תרבויות ועוד.

מיכאיל (מישל) ברנר

בעל תואר ראשון במדעי הרוח , עוסק בפרוייקטים המשלבים עבודה עם אדמה ואמנות. בעל ניסיון רב בעבודה עם ילדים.

עדי שחר

אומן קומיקס, מאייר ואנימטור, בוגר "בצלאל".
בעברי מורה לכיתות יסודי בשיעורי העשרה באמנות בירושלים. שיעורי אמנות פרטיים לילדים ומבוגרים, ובנוסף גם עוזר מורה בחוג ציור.
בקורס נלמד את הבסיס של ציור, איך לספר סיפור ולהפוך אותו לקומיקס, איך לבטא את עצמינו דרך ציור, מונחי יסוד מעולם הקומיקס וסגנונות ציור שונים שמתאימים לקומיקס.

מיוחדיםפעילות-גופנית

אריות ישראל – יום שיא מגבש (פעילות חד פעמית)

סדנאותקורסים לבתי ספר

התלמידים עוברים מסע שמתחיל בגילוי וחיזוק הכח הפנימי ויצירת מוטיבציה, ואז יוצאים למסע מגבש ומאתגר הכולל חלוקת תפקידים בין התלמידים. בהמשך המסע יתמודדו התלמידים עם אתגרים שונים שניתן לעבור אותם אך ורק בשיתוף פעולה. מסיימים במסע רגלי מאתגר ומגבש עד שכולם שעייפים ומרוצים.

תומר שיק

כילד חיפשתי חיבור בין יכולות הגוף ליכולות הפנימיות.
אם למדתי שיש 5 חושים לאדם , אותי סיקרן החוש השישי , שהוא חוש התמצאות ותקשורת במרחב. בהתבגרותי יותר ויותר התנסיתי בשימוש בחוש זה, עד למצב בו למדתי להשתמש בטכניקות להעצמה וחיזוק הגוף ויכולותיו.
כיום אני מוביל ספורטאים להשגים גופניים טובים יותר.
העתיד נמצא אצל הילדים, כבר מגיל צעיר אפשרי לפתח מצויינות והישגים גבוהים.

פעילות-גופנית

ברייקדאנס

סדנאותקורסים לבתי ספר

יצירת חיבור בין תנועה לפקודה ושליטה בגוף לפי תבניות ריקוד בסגנון הברייקדאנס . הילדים לומדים את סגנון הריקוד וכל מה שנלווה לו: קרבות ריקוד , אקרובטיקה, כושר גופני , עבודת צוות ויכולת הופעה. התלמידים מקבלים ביטוי מלא על הבמה ועל ידי כך מרוויחים את אחד הכישורים החשובים בימינו- עמידה מול קהל. מעבר לכך חשיפה של התלמידים לאתגרים הפיסיים והיצירתיים שביצירת קטעים וביצוע שלהם.

עילי נאור

רקדן ומורה להיפ הופ בעלים של ביה״ס לריקוד ״פוראבר דאנס״ חלק מצוות הרקדנים של הפקת ״מותק של פסטיגל״ בחנוכה הקרוב

יצירה

גרפיטי

סדנאותקורסים לבתי ספר

סדנאות אומנות רחוב וקיימות, הכוללות הכרות עם אמנות הרחוב, ובאמצעותה יצירה של הילדים ע״י שימוש חוזר בחומרים שונים.
Readymade (שימוש חוזר) מונח שטבע האמן מרסל דושאן המתאר אמנות הנוצרת תוך שימוש באובייקטים או בחפצים יומיומיים. Paste ups צורת אומנות שתבע שפרד פיירי, אחד מאמני הרחוב המשפיעים ביותר של זמננו המתבססת בין היתר על הכנת מדבקות המכסות בניינים שלמים. 3D drawing, אופן יצירה שמזוהה עם האמן העכשווי פיליפ קולבר, המשתמש במעבר אור וצל ליצירה של אובייקט בתלת מימד.
המטרה של הסדנאות הינה יצירת אמנות כדרך לביטוי עצמי והעברת סל הערכים לילדי בית הספר, כך שיצליחו להביע את עצמם באמצעות הכלים והטכניקות שרוכשים.

רועי בינסקי

בינסקי ישתף את הילדים על דרכו מהיותו ילד עם לקויות למידה, קשיי שפה והסתגלות חברתית הוא החליט לקחת את הקושי בחייו ולהפוך אותו למקור מפלט ולהזדמנות עד להיותו אמן המיוצג ע״י גלריית קורידור, הגלריה הבינלאומית הגדולה בארץ והגעתו לפסגת אמנות הרחוב בתל אביב.

שני שמש

אומנית ובעלת שיעורי אומנות לכל הגילאים. המטרה שלי בשיעורי האומנות זה לתת ערך מוסף מעבר למה שיוצרים. הערך המוסף הזה מתבטא בכלים שאותם אני נותנת בשיעור- פיתוח הדמיון, הביטוי היצירתי הריגשי וקבלת השלם למרות שלא נראה ״מושלם״ כאשר טכניקה היא לא הדגש.
שיעורי גרפיטי (קליגרפיה) – שיעורים השמים דגש על אומנות האותיות, כיצד לפתח אותן וליצור עניין אומנותי מהן- עבודה המתמשכת ומאפשרת לכל תלמיד לבטא את עצמו באופן חופשי . בשיעורי הגרפיטי תהיה אפשרות לעשות ציור קיר עם הקבוצות המשתתפות באישור בית הספר בשטחו לקראת סיום התוכנית.

גוף-נפש

דמיון בתנועה

סדנאותקורסים לבתי ספר

פעילות מעצימה באמצעות סיפור בתנועה. הסיפור נוגע במגוון נושאים כגון: כישורי חיים, חברות , ביטחון עצמי, איכות הסביבה, בודהיזם לילדים ומשל. הילדים יוצרים את הסיפור, משחקים את הדמויות ויוצאים לתנועה. במהלך ההפעלה מעשירים גם את השפה האנגלית הילדים מתחפשים ומשתמשים במגוון אביזרים ומשחקים. פעילות מרקידה, מוזיקלית ומגוונת.

שחר לוי

שחר לוי מנחה ליוגה ומדיטציה, ומתרגלת למעלה מ8 שנים. בעברה פעלה כרכזת מוגנות, סייעת בגני ילדים, מפעילה של חידות (כמו חדר בריחה נייד למורים וילדים) והרצאות בנושא זהירות בדרכים.

העשרה

חינוך פיננסי

סדנאותקורסים לבתי ספר

להקנות כלים וידע בסיסי על עולם הפיננסים לילדים – מה זה כסף ואיך להתנהל עם כסף בחיים מה התוצאה שאנחנו רוצים להשיג? שהילדים ידעו להציב מטרות, לייצר, לחסוך, להשקיע ולהתנהל נכון עם כסף.

יאיר פסקו

40' נשוי באושר ואבא לשלוש בנות מדהימות, מהוד השרון. סופר, איש תקשורת, יזם מדיה ומשקיע נדל"ן. מחנך חשיבה פיננסית לילדים, מאמין שעלינו לתת לילדים את הידע והכלים להצבת מטרות לעתיד ואיך להשיג אותן.

גוף-נפש

יוגה

סדנאותקורסים לבתי ספר

יוגה היא אימון גופני המעמיד במרכז את איחוד הגוף והנפש. תרגול היוגה בקרב ילדים יכול להטמיע בהם מסרים חשובים של הקשבה לגופם, אמונה בעצמם וביכולתם, כבוד לעצמם ולאחרים, איך להיות בתקשורת עם עצמי ועם האחר, חשיבות המנוחה וההרפיה, ובאמצעותם למצוא ולהעריך רגעים המאפשרים לעצמנו להיות ברגע וללמוד להשיג שקט פנימי. וזה עוד בלי להזכיר את הערך המוסף ליום לימודים של ילדים שעוברים שיעור יוגה בבית ספר.

דניאל סער

היא מורה ליוגה לכל הגילאים מבוגרים וילדים. דניאל הגיעה לדרך היוגה בגיל צעיר, בגיל 14 במסגרת שיעור יוגה לילדים ומאז סקרנותה רק גדלה. לאיפה שלא הגיעה, היוגה היוותה עבורה מפלט ועוגן. דניאל מארגנת קבוצות יוגה למבוגרים, שיעורים פרטי וזוגיים וסדנאות העצמה. בהכשרתה גם מלמדת שיעורים בגנים בקייטנות ובבתי ספר יסודיים.

נועה מתתיהו

בוגרת קורס יוגה ומיינדפולנס לילדים, קורס מורים ליוגה ותכנית הגוף המודע והנגלה (אימפרוביציה וקונטקט). עובדת עם ילדים כ-8 שנים, הדרכתי בתנועות נוער, צהרונים, קייטנות, ימי הולדת, חוגים ובשלוש השנים האחרונות מדריכה גם חוגי יוגה לילדים. אחת המטרות העיקריות שלי היא לעזור לילדים להתחבר לעצמם ולחבריהם דרך הגוף והתנועה.

מוזיקה

כינור

סדנאותקורסים לבתי ספר

מופע היכרות /חשיפה לכינור. דרך סיפור, משחק, הפעלה והצגה הילדים נחשפים פנים אל פנים אל הכלי הרב גוני הזה וכך גם לשלל סוגי מוזיקה מרחבי העולם.
משתתפים מוזיקאים בכל שכבה והופכים ללהקה, בהדרכתי. מעבר לפן המקצועי (בחירת שירים, עיבודים),מביאים את אלמנט ההקשבה, העבודה ביחד, השיתופים האישיים, ההכנה לבמה, ופתרון קונפליקטים בין אישיים בלהקה. מבחינת תוצר: מכינים שירים לטקסים ולמסיבות סיום.

נמרוד נול

מוזיקאי, סטודנט ברימון. כותב, יוצר, מאזין , נוכח .

גוף-נפש

כלבנות

סדנאותקורסים לבתי ספר

השילוב של ילדים וכלבים הוא טבעי ומרפא. הקשר המיוחד שנוצר הוא אמיתי, אוהב, מחבר ואינו תלוי בדבר ובכך כל מחסום של מגע, שפה או מוסכמות חברתית מתמוסס. מכאן נוכל להעמיק להיפתח ולגעת בנקודות חשובות ועמוקות. הגשר לעולמו של הילד מתבטא בכך שהכלב עוזר לילד לשפר את היכולת התפקודית שלו במגוון רחב של תחומים.

לאה זק

לאה זק מאלפת כלבים מוסמכת,עובדת 3 שנים בתחום, ומעבירה חוגי אילוף לילדים.
בחוג נלמד על איך ניגשים לכלב בצורה הראשונית, על תקשורת נכונה עם כלבים לאורך הזמן, ניתוב האנרגיה ותשומת הלב ,טיפוח וגידול הכלב ועוד.

מור דווה

מאלפת כלבים ומדריכת כלבנות טיפולית בגישת ה – force free .
יחד עם קשיו כלבי האהוב נצעד לתוך חוויה מיוחדת המשלבת הכרות עם עולם הכלבים ,למידה על תקשורת כלבית ומה הם משחקי חשיבה עבור הכלב. בשילוב עולמות היצירה הפנימיים של כל אחד ואחת מאיתנו

מוזיקה

מוסיקה וכתיבת שירים

סדנאותקורסים לבתי ספר

בשיעורים נלמד יחד צורת בניית שירים (בית, פזמון וכו), בנוסף, נלמד סגנונות שונים, ועל ההבדלים ביניהם. נעבור ביחד את תהליך היצירה מכתיבת המילים, דרך הלחנתם ולבסוף ביצוע משותף.
בתכנית ללימודי כתיבה ומוזיקה נכיר ונחבר את התלמידים לעולמות המוזיקה והדימויים האישיים שלהם – מהי מוזיקה בשבילי? איזו מוזיקה אני אוהב/ת? מה מוזיקה נותנת לי? נשתמש בכתיבה ככלי לחיבור לעצמי ולרגשות שלי, נשמע סוגי מוזיקה שונים, ונתנסה ביצירה ובכתיבת שירים קצרים תוך שימוש בתרגילי כתיבה, ציור, דימויים וצבעים. כל מה שעולה הוא נכון ויפה.

גיא שני

גיא שני הוא אומן רב תחומי ומביא לנו שיטה שפיתח ללמידה דרך מדיטציה משחקית/משחקי מודעות.
לגרום לילדים להבין שהגוף שלנו הוא כלי נגינה משוכלל עם אין סוף צלילים ודרכו אפשר להתחבר לקצב בכל רגע נתון. בשיעורים נרקוד, נעשה ביטבוקס, נאלתר + נעשה סרטון טיקטוק כיתתי.

גוף-נפשמוזיקה

מוסיקה וקצב

סדנאותקורסים לבתי ספר

קורס מיוחד בו אני מאמין בכל ליבי. חיבור לגוף, לחיות, לביטוי וליצירה דרך שערי המוזיקה, הקצב והקול. בקורס אנו נגלה את הקול האמיתי שלנו, נפתח את חוש הקצב, נרגיש אותו בגוף כאחד וכקבוצה. נתשעשע ונשתולל בתוך המסגרת המאוד מסודרת ונוקשה של מוסיקה וקצב.

ליעד איגר

אומן קול ותנועה. פרפורמר. בעל תואר בפסיכולוגיה בהצטיינות. מנחה סדנאות וריטריטים לביטוי קולי והתפתחות אישית – בכלים מעולמות המוסיקה, הקול, הנשימה, התנועה ובגישות טיפול ומסורות שונות.
מאמין שקולו הייחודי של כל ילד, הוא דלת אין סופית להגשמה, ביטחון וחופש
אז מה נעשה?
נשחק, ניצור, נשיר, ננגן, נרקוד ונתופף. נצחק ונשתחרר. נקשיב. נדבר ללא מילים.
ננוע ביחד ולחוד, ניצור מוסיקה בחופש, מהשראות הרגע שיביא כל ילד, וניתן קולנו למה שחי בנו. ניצור בקולות ותפקידים שונים.
נלחין יחד, ניצור כראוגרפיה, נברא מציאות. ניצור מוסיקה חיה ונושמת.

נלמד לשיר ביחד כקבוצה, ונלמד להופיע וליצור כאינדיבידואל. הקבוצה תהיה לנו לבית, בו כל ילד יוכל לפתח תחושת שייכות וביטחון, ומתוך כך להתעצם ביצירתו ולפתח תחושת מסוגלות ואמון בעצמו, למצוא ולשיר את קולו הייחודי שלו.

פעילות-גופנית

מוקסיטי ספורט

סדנאותקורסים לבתי ספר

בקורס נחזק את הקשב הפנימי , נרגיע ונחבר את גופנו לטבע ולעצמנו .
נתרגל מיומנות פרקטית לחיזוק 6 החושים שלנו ונבחן את יכולות הגוף בתרגילים .
נעשיר את הידע באנטומיה, נבין מה האוכל עושה בגופנו, ונדע לטפל בעצמנו דרך צמחים ודרך הידיים שלנו. הכל בשיח ודיון פורה מצד הילדים שיובילו את הקצב.

תומר שיק

כילד חיפשתי חיבור בין יכולות הגוף ליכולות הפנימיות.
אם למדתי שיש 5 חושים לאדם , אותי סיקרן החוש השישי , שהוא חוש התמצאות ותקשורת במרחב. בהתבגרותי יותר ויותר התנסיתי בשימוש בחוש זה, עד למצב בו למדתי להשתמש בטכניקות להעצמה וחיזוק הגוף ויכולותיו.
כיום אני מוביל ספורטאים להשגים גופניים טובים יותר.
העתיד נמצא אצל הילדים, כבר מגיל צעיר אפשרי לפתח מצויינות והישגים גבוהים.

מיוחדים

מחשבים ותכנות

סדנאותקורסים לבתי ספר

במהלך הקורס נלמד ונפתח יכולות טכנולוגיות, הבנת שפת המחשב והיכרות עם עולם התיכנות בדרך משחקית וחוויתית.
נלמד לבנות משחקי מחשב, נכיר את תוכנת סקראץ' ונתנסה בפיתוחים טכנולוגים יצירתיים.

אלמוג דרוקר

סטודנטית מצטיינת בשנה ב׳ לחינוך בלתי פורמאלי עם התמחות בפיתוח למידה והדרכה בשילוב דיגיטל והתמחות בנוער בסיכון ובעלת תעודת הוראה מתקנת.
במהלך הקורס התלמידים יכירו את תוכנת "Scratch" בצורה חווייתית, דרך משחקי היכרות ולמידה.
בנוסף, נלמד בצורה בסיסית מה הם שימושי התוכנה וכיצד ניתן להשתמש בה.
הקורס מעניק נקודת מבט נוספת על עולם הדיגיטל, מפתח את המחשבה היצירתית, מפתח כישורים טכנולוגיים בסיסיים תוך סקרנות והנאה ויקנה ללומדים כלי נוסף ללמידה.

גוף-נפש

מיינדפולנס

סדנאותקורסים לבתי ספר

מודעות קשובה. בשיעורים אלו נלמד את הילדים את אומנות הבאת תשומת לב עדינה, מכוונת ובלתי שיפוטית לחוויות המתרחשות בזמן הווה, הן בעולם הפנימי שלהם והן בעולם שבחוץ. תרגול זה יאפשר לילדים לפתח בתוכם שלום פנימי, ולחוות תחושת שלמות גדולה יותר עם העולם הסובב אותם.

שחר לוי

מנחה ליוגה ומדיטציה, ומתרגלת למעלה מ8 שנים. בעברה פעלה כרכזת מוגנות , סייעת בגני ילדים, מפעילה של חידות (כמו חדר בריחה נייד למורים וילדים) והרצאות בנושא זהירות בדרכים.

גיא שני

אומן רב תחומי ומביא לנו שיטה שפיתח ללמידה דרך מדיטציה משחקית/משחקי מודעות. לגרום לילדים להבין שהגוף שלנו הוא כלי נגינה משוכלל עם אין סוף צלילים ודרכו אפשר להתחבר לקצב בכל רגע נתון.

נועה מתתיהו

בוגרת קורס יוגה ומיינדפולנס לילדים, קורס מורים ליוגה ותכנית הגוף המודע והנגלה (אימפרוביציה וקונטקט). עובדת עם ילדים כ-8 שנים, הדרכתי בתנועות נוער, צהרונים, קייטנות, ימי הולדת, חוגים ובשלוש השנים האחרונות מדריכה גם חוגי יוגה לילדים. אחת המטרות העיקריות שלי היא לעזור לילדים להתחבר לעצמם ולחבריהם דרך הגוף והתנועה.

יצירה

מייקרס

סדנאותקורסים לבתי ספר

מרעיון ליצירה. מייקרס של רעיון. כיצד לתכנן אטרקציה או גימיק המפעיל את הקהל ויוצר עניין ושימוש. כל השלבים מניהול פרויקט ועד הוצאתו לפועל, התלמידים יזכו לראות כיצד המוצר שלהם משמש אחרים, מעצב את בית הספר ומשתתף בתערוכות.

ליאל קצב

בת 35 מרמת השרון, אמא לאיתן ויובל .מעצבת תעשייתית,בעלת סטודיו MASHU, סטודיו לעיצוב וייצור מוצרים לאבזור הבית.
אחריי מספר שנים בהם עבדתי במסגרות חינוכיות,למדתי שעבודה עם ילדים זו שליחות שבה אני לא רק מלמדת-אני גם לומדת.
מבקשת לתת את המתנה שביצירה לכל ילד וילדה, להראות להם שאפשר להפוך חלום למציאות.
מעבירה סדנאות עיצוב בתוכנות גרפיקה, קאנבה, הדפסת תלת מימד, סדנאות יציקה ועיצוב מוצר.

גוף-נפשהעשרה

משחק ותיאטרון

סדנאותקורסים לבתי ספר

הקורס משלב אלמנטים שונים מעולם המשחק ( הצגת דמות, הצגת קונפליקט, אלתור סצינות, טקסטים ועוד.) מעניק לילדים ביטוי עצמי, העלאת הבטחון, פיתוח האישיות והיצירתיות,עבודה עם הגוף, רגשות, פיתוח הדמיון, הקשבה ועבודה בקבוצה.             תאטרון מלבד היותו עולם קסום, הוא דרך לגרום לתלמיד להיות בחופש, לתת לו מקום להביע את עצמו בדרך לא שיפוטית וחופשית.

רונה פלג

סטודנטית לבימוי והוראת התיאטרון במכללת ״סמינר הקיבוצים״
למדתי משחק בבית ספר הדרך אותו סיימתי ב2019
אני מורה למשחק בסדנאות ״יצירתי״ באשדוד
משחקת בהצגות ילדים ומאוד קרובה לעולם הזה.

מעיין לוי

בוגרת בית ספר הדרך ומשחק מול מצלמה אצל רותי דייכס, שחקנית ובמאית בתיאטרון תמנע ובצוותא. מלמדת משחק בגילאי יסודי וחטיבה בארבע השנים האחרונות.

נועם יונה

שירתתי בתיאטרון צה״ל, סטנדאפיסט וכותב קומי.
בסדנא נלמד מה מצחיק אותנו. נלמד על סוגי בדיחות שונים,
ומה הם הכלים הדרושים בשביל לייצר את הפאנץ׳ והבדיחה המצחיקה ביותר.
בין היתר נעבוד גם על עולם הסיפור. איך מייצרים קומדיה והזדהות דרך סיפורים אישיים שלנו
ונתנסה בכתיבת קטע סטנדאפ מקורי!
וכמובן נתנסה גם באלתור קומי ונמתח את היצרתיות והדמיון שלנו למקומות הכי מופרעים מוגזמים וכמובן מצחיקים.

בת אל שלוש

שחקנית ומורה לתיאטרון, בוגרת בית ספר למשחק ומשחק מול מצלמה,
סטודנטית לתואר ראשון לבימוי והוראה בסמינר הקיבוצים.
כחלק מהתואר, יצא לי ללמד ולצפות במורים לתיאטרון מה שגרם לי לצבור ידע וביטחון
לעמוד מול כיתה ולהוביל אותה.
יש לי ארסנל של מערכי שיעור שכתבתי במהלך השיעורים שהעברתי במסגרות השונות וידע בעולם התיאטרון והמשחק שאוכל להעביר הלאה, מאוד מתרגשת ליצור דור של שחקנים צעירים שיכולים להשתמש בכלים שירכשו לכל תחומי החיים.

תאיר עמוס

 שחקנית, בוגרת בית צבי ומדריכת חוגים לילדים מעל 4 שנים.

הקורס שלי הוא קורס תיאטרון ותנועה והוא יכלול שיעורים שונים ומגוונים שמטרתם היא  להתחבר לכלי שלנו-גוף נפש ,דמיון. תוך הקשבה למערכת זו אנחנו נילמד ליצור, לאלתר ולהביע את עצמנו במשחק ותנועה. ניתן ביטוי לגוף שלנו לדימיון שלנו לקול שלנו ולעולם הפנימי שלנו. נסגל כלים הקשורים במשחק ותנועה על מנת לפתח את עצמנו גם ברמה האישית-חיבור לעצמנו, ההקשבה וראיית האחר, ביטחון עצמי, תעוזה ויכולת לבטא את עצמנו, במרחב מאפשר, חם, עוטף חברי מכיל ואוהב.

פעילות-גופנית

משחקי חוף וקליעה למטרה

סדנאותקורסים לבתי ספר

חיבור בין יכולות פיזיות, מנטליות וחברתיות דרך למידת משחק המטקות. התוצאה – העצמה אישית בהכרח, לקיחת חלק פעיל בפרגון הדדי -דרך פעילות ספורטיבית לא תחרותית, בתנאי למידה מאפשרים והטמעת מסרים חינוכיים דרך עקרונות ויסודות משחק המטקות. מטקות הוא פעילות ספורטיבית שעל מנת להצליח בה צריך סנכרון של מספר יכולות אותן נאמן בשיעורי המטקות. מהיכולת לשתף פעולה, עמידת מוצא דרך שליטה בכדור ועד להעברת כדור בזוג. על מנת להצליח דרוש סנכרון בין מספר יכולות אותן נפתח ונאמן בשיעורים.יכולות פיזיות, חיבור גוף ראש ויכולות מנטליות – לומדים למצוא שקט בהתמודדות עם לחץ דרך הקניית טכניקה וכלים פיזיים (למשל התמודדות עם כדורים מלחיצים לכיוון הגוף ואתגרים נוספים). לומדים להאמין בעצמנו דרך תשומת לב והעצמת השיפור הכי קטן, מפתחים סבלנות כלפי אתגר.

יניב חן

39, שחקן תיאטרון ובעלים של BRONSON – בית ספר למטקות, הראשון מסוגו בארץ הפועל מ2013 בחוף גורדון.

יצירה

סטופ מאושן פלסטלינה

סדנאותקורסים לבתי ספר

בשיעורי פלסטלינה וסטופ מאושן נלמד על העולם וניגע בנושאים כמו אקולוגיה, בעלי חיים וטבע, רגשות, מהו זמן, שליטה ושחרור. נעשיר את עולם הדמיון עם סיפורי אגדה שנספר יחד, נפתח את המוטוריקה העדינה היצירתיות ומציאת פתרונות דרך בניה ופיסול בחומרים פלסטיים כמו קליי ופלסטלינה, נצייר, נצלם ונתנסה באנימציית סטופ-מושן, נתן מקום לביטוי ונצחק.

שירלי נאמן

אמנית רב תחומית, ארטמנית בהפקות סרטים וטלוויזיה ואנימטורית סטופ מושן.
בוגרת תואר ראשון בבצלאל במחלקת אמנויות המסך.

מוזיקה

פליי אטנשן

סדנאותקורסים לבתי ספר

פליי אטנשן היא ההבנה שאפשר לשחק בכל רגע בחיים דרך חיבור לקצב/תנועה/קול. המטרה של השיעורים היא לתת לנו משחקים כדרך לימוד והוויה ברגע הזה.
לדוגמא: במקום להתרכז בנשימה – נלמד איזה סאונדים יש לנו בנשימה ונעשה איתם מקצבים שונים עם דרגות קושי. כל שיעור נלמד משחק חדש/ריקוד/קצב ונקבל השראה בתור קבוצה ומעצמנו.
מתוך השיעורים התלמידים והתלמידות בלמידה של פיתוח היצירתיות אישית, לומדים להביע את עצמם במלאות ובביטחון.

גיא שני

אמן רב תחומי, רקדן ומוזיקאי.

גיא מנגן עשרות כלי נגינה, שר ביטבוקס, ורוקד דרך מה שהוא קורא לו – פליי אטנשן.

מיוחדים

קולנוע

סדנאותקורסים לבתי ספר

שיעור כיפי ומרענן אשר מאפשר לכל ילד למצוא את מקומו ואת היצירתיות שלו בתוך עולם הקולנוע.
מטרת המפגשים היא ליצור זיקה לתחום הקולנוע, ולפתח מיומנויות שונות שקשורות לתחום אצל התלמידים, לפתוח להם את המחשבה ולעשות כייף. דרך התהליך, הכיתה לומדת על עבודת צוות, למידה מטעויות, חלוקת תפקידים, להקשיב אחד לשני וכ״ו. שיטות הלימוד בקורס הינם מגוונות; לימוד תיאורטי, הרצאות פרונטאליות, דיונים, תרגילים, קבוצות תרגול, ביצוע פרויקטים. ערכים נוספים- שיתוף פעולה, העלאת ביטחון עצמי, השגת זוית מבט שונה, אחווה וערבות הדדית, חיבור לאני הפנימי, פיתוח יכולות ריכוז, התגברות על בושה ופחד במה והנאה מתחום הקולנוע.

עדו מרום

בעל תואר ראשון בקולנוע והוראה, ביימתי שני סרטים קצרים וצילמתי שני סרטים קצרים במסגרת הלימודים, עובד כעוזר צלם בתעשיית הקולנוע, כמו כן מורה מעשי לקולנוע בכיתות י"א בביהס אורט באורנית.

שחר טנא

במאי ויוצר קולנוע של שני סרטים קצרים וכיום עובד על פרויקט גדול של סרט קצר שעתיד להצטלם בקרוב, מפיק סרטים קצרים ומפיק סרט הדוקו "סי" המספר על הזמרת סי הימן.

סיון הרפז

סטודנטית לקולנוע והוראה בבית ברל שנה רביעית ואחרונה. במסגרת הלימודים אני יוצרת סרטים עלילתיים ודוקומנטריים כתסריטאית, כבמאית ובין היתר אני פועלת במחלקות השונות ביניהן הפקה, צילום, עריכה, תאורה וארט.
את הקורס אני בונה על סמך ההכרות שלי עם התפקידים השונים בשלבים השונים של הכנת הסרט משלבי הפרה-פרודקשן ועד לשלב הפוסט. במסגרת הקורס התלמידים יזכו להצצה ולהתנסות מאחורי הקלעים של עשיית הסרטים, לעבודה המשותפת בין המחלקות ולבחירות המתקבלות בדרך ליצירה: עבודת הבמאי, מיזנסצנה, בניית שוטינג צילומים ומשקלו של הסאונד בקולנוע. את הנושאים הללו נלמד בין היתר דרך ניתוחים סרטים אהובים אשר נבחן בהם מה הופך אותם לכל כך מוצלחים.
המטרה המרכזית של הקורס היא חשיפת התלמידים לכוחו הבלתי מוגבל של הקולנוע, והתנסותם ביצירה ככלי לביטוי ולהפצת רעיונות.

יצירה

קומיקס

סדנאותקורסים לבתי ספר

הקורס עוסק ביסודות הבסיסיים של אמנות הקומיקס ,הקניית ידע בסיסי בטכניקות שונות ברישום תוך דגש על פיתוח יכולות ההתבוננות והקואורדינציה בין מה שהעין רואה למה שהיד רושמת. התלמידים ילמדו את הכלים הנדרשים לתרגום העולם התלת מימדי לרישום דו מימדי בקורס יינתן דגש על פיתוח טכניקות בסיסיות לאיור מודל אדם ,סביבה וחפצי דוממים ובכללי הבסיס של כתיבת תסריט תוך כדי יצירת נרטיבים אישיים, במהלך הקורס התלמידים יחשפו לשיטות העבודה מקצועיות של תהליך יצירת חוברת הקומיקס.
בסיום הקורס התלמידים יתנסו בהפקה של חוברת קומיקס אישית.

גיא לנמן

בעל תואר ראשון בתקשורת חזותית עם התמחות במסלול איור, של המכללה האקדמית שנקר . עובד כמאייר וקומיקסאי בסטודיו פריליינס . ממובילי המאיירים בתחום הקומיקס בישראל.

עדי שחר

אומן קומיקס, מאייר ואנימטור, בוגר "בצלאל".
בעברי מורה לכיתות יסודי בשיעורי העשרה באמנות בירושלים. שיעורי אמנות פרטיים לילדים ומבוגרים, ובנוסף גם עוזר מורה בחוג ציור.
בקורס נלמד את הבסיס של ציור, איך לספר סיפור ולהפוך אותו לקומיקס, איך לבטא את עצמינו דרך ציור, מונחי יסוד מעולם הקומיקס וסגנונות ציור שונים שמתאימים לקומיקס.

פעילות-גופנית

קפוארה

סדנאותקורסים לבתי ספר

קפוארה היא אמנות לחימה ברזילאית בעלת שורשים אפריקאים המשלבת בתוכה יסודות ריקוד, אקרובטיקה ומוסיקה. שורשי הקפוארה מתייחסים לאלמנטים של קרב הכוללים התקפה והגנה, אך המינוח המקובל בקפוארה הוא של "משחק". בקורס נעבור שיעורי קפוארה חווייתיים ואיכותיים, נלמד בשלבים תרגילים, תאוריה, הצגת כלי נגינה, משחקים ותרגול בזוגות. כל השיעורים נעשים בליווי מוזיקה אופיינית.

עדן מלכה

בפעם הראשונה שנחשפתי לקפוארה התאהבתי. נמשכתי מאוד לתנועה הפיסית המיוחדת והמעגלית, ליכולות האקרובטיות, לקצב ולשפה האמנותית שהדבר הזה מייצג. זו לא אמנות לחימה ולא בדיוק סגנון ריקוד. שילוב מיוחד שעד היום מאוד מאפיין אותי.

מיוחדים

קרקס וג׳אגלינג

סדנאותקורסים לבתי ספר

שיעור קרקס ייחודי המשלב למידה על כלי קרקס יחד עם משחק קבוצתי מצחיק ומהנה. הילדים לומדים לשחק בכלי קרקס כגון דיאבלו, צלחת סינית, פוי, כדורים, לויסטיק ועוד. במהלך השנה כל תלמיד בוחר כלי אחד ומפתח מיומנות עליו. מתחילים כל שיעור במשחק פתיחה קבוצתי ולאחר מכן המשתתפים מתחלקים לפי הכלי שבחרו. תוך כדי המדריך עובר בין הקבוצות, מלווה ומתקן ומוסיף תרגילים. ​השיעור מלווה במערכת הגברה ומוזיקה להגברת הקצב והעניין. הסדנה מספקת תרפיה נפשית תוך הגברת יכולות קשב וריכוז, יחד עם פיתוח יכולות למידה אוטודידקטיות.

יונתן רוסק

יונתן רוסק הוא ליצן ולהטוטן מוביל בסצינת הקרקס הישראלית בנוסף להיותו איש חינוך מאז שנת 2008. בשיעורי הקרקס עובדים באווירה חיובית ובונה על טכניקות להטוטים וליצנות שמביאים להגברת הבטחון העצמי של הילדים, יכולת הביטוי ומעל הכל תחושת המסוגלות אל מול אתגרים כשלאורך השיעורים כובשים עוד אתגר ועוד אתגר. ״אנחנו לא מפסיקים לשחק כשאנחנו מזדקנים, אנחנו מזדקנים כשאנחנו מפסיקים לשחק״ – ג׳ורג׳ ברנרד שאו

נעמי לוין

מדריכה מוסמכת לאומנויות הקרקס מטעם מכון וינגייט ולאומנויות לחימה מטעם בית הספר למקצועות הספורט. בעלת ניסיון בהעברת סדנאות בשלל מסגרות חינוכיות כ- 10 שנים, אלופת אירופה בלחימה בחרב סייבר 2022 בטורניר בצרפת. משפט חינוכי: "להטוטן אמיתי הוא אלוף בלהפיל דברים, ועוד יותר אלוף בלהרים אותם עם חיוך".

רחמיאל שבתאייב

להטוטן, אומן רב תחומי, מחנך דרך ג'אנגלינג ויצירתיות. בעל נסיון עשיר בעבודה עם ילדים מכל הגילאים, בבתי ספר ובמשרד החינוך דרך קלות להטוטים (חינוך דרך ג'אנגלינג – בעשרות בתי ספר ברחבי הארץ), קרן קר"ב, תל"ן, בית חינוך אביב- בית ספר אנתרופוסופי, חברת שרביט הדרכה, מרכז ביכורי העיתים.

שירה גיל

סטודנטית להרבליזם קליני- טיפול בצמחי מרפא. מלקטת, לומדת, רוקחת ועובדת עם צמחים. מנגנת על נבל אפריקאי ודג׳מבה, באה מעולם התנועה הקרקסי, ג׳אגלינג ואקרובטיקה אווירית והיום גם קפואירה וריקוד אפריקאי. אוהבת להדריך ואוהבת אנשים, אוהבת ללמד כל הקשור למוזיקה, קצב, תנועה, צמחים וחיבור לטבע. מאמינה בכל ליבי בקסם ובשינוי לטובה שטמון בהנגשת תוכן אלטרנטיבי ומחבר לילדים.

מוזיקה

ראש גרוב

סדנאותקורסים לבתי ספר

החזון שלנו הוא להביא שיעור אינטראקטיבי כיפי ומרענן אשר מאפשר לכל ילד למצוא את מקומו ואת הכישרון שלו בתוך להקה איכותית ומגניבה.
במשך השנה הילדים עוברים תהליך מגבש ומרתק במהלכו הופכים ללהקה מאוחדת ומגלים שמוסיקאי הוא לא רק מי שנולד עם כישרון מוזיקלי אלא מי שבאמת רוצה את זה. בסוף השנה מעלים מופע מקורי והילדים הם הכוכבים. כל ילד בכיתה מקבל תפקיד בלהקה הכיתית לדוגמא: נגני שייקר, פעמונים, תופי יד, מקלות, זמרים, מפיק, מנהלת, מעצבת תלבושות, תפאורן, תאורן, אחראי יוטיוב, צלם, ציירים וכו'.

מיכל הוד

מוזיקאית מנחת סדנאות תיפוף, מדיטציה וצלילים מרפאים לילדים מ2017. מאמינה בכח שלנו כיחידה אנושית לגדול ולצמוח דרך המוסיקה.

מוזיקה

תופים ותיפוף גוף

סדנאותקורסים לבתי ספר

אנו מלמדים מקצבים בסיסיים שהולכים ומשתכללים ככל שמתקדמים בשיעורים. חוויית התיפוף מושגת בשילוב מוסיקת רקע מדהימה ואנרגטית, משחקים והפעלות, שהופכים את התיפוף הקבוצתי לחוויה משחררת, מצחיקה, ומגבשת. התוף הוא כלי הנגינה העתיק והמשמח ביותר אשר מייצג תקשורת חווייתית המתבססת על תנועה ומקצבים. התופים במעגל המתופפים הם דרך נפלאה ליצירת אווירה חברתית במסגרות.
כל הילדים מקבלים פחים ומקלות וגם מתנסים בכלי המיוחד של השבוע. המטרה היא לנגן יחד, להכיר מקצבים וכלים מכל העולם ולעשות כיף!

מתן ארבל

אמן כלי הקשה בוגר רימון. חוקר תרבויות ומקצבים בארץ ובמסעות באמריקה הלטינית, מערב אפריקה והודו. יוצר עולם ייחודי שמשלב סגנונות תוך שהוא מתלוצץ עם תופיו. חבר הרכב ב"פנחס ובניו" מ-2016, מורה ונגן במגוון הפקות. שיתף פעולה עם עמוס בן דוד, דניאל זמיר, גיא מזיג, שלמה גרוניך, אסתר רדא ועוד.

נמרוד לוי

בילה מספר שנים בעבודה עם ילדים – בין אם הדרכה בצופים בתור נער או עבודה כגנן בגן ילדים ובעל נסיון של שנה בהדרכות תיפוף. מוזיקה היא חלק מרכזי בחיי והעושר המוזיקלי שצברתי בא לידי ביטוי בפעילויות.
כחלק מהפעילות תהיה נגינה בה הילדים ישתתפו וישירו ואפילו מצב שנכתוב שיר יחד, כזה שילך איתם הרבה מעבר לשעות הפעילות.
מנגן על מגוון כלים שבאים לידי ביטוי בפעילות, כגון: גיטרה, יוקלהלה, פסנתר ומלודיקה, בס, שירה, תופים וכלי הקשה למיניהם.

דילוג לתוכן